Charles Explorer logo
🇨🇿

Oborová praxe z výchovy ke zdraví - náslechová s reflexí

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNY4P013A

Anotace

Studenti navštěvují fakultní základní školy pod vedením oborového didaktika a analyzují vyučovací proces z pohledu vybraných problémů oborové didaktiky výchovy ke zdraví. Zainteresované pozorování vede studenty k reflexi didaktického působení učitele a jeho vysvětlení na základě pedagogické, didaktické a psychologické teorie. V návaznosti na odborné disciplíny se studenti účastní odborných stáží v zařízeních, která poskytují odbornou pomoc zdravotnickou, sociální, poradenskou, diagnostickou, a to především dětem a mládeži. Cílem předmětu je umožnit stáže na vybraných pracovištích. V závěru předmětu jsou zpracovávány absolventské studijní zprávy. Cíl předmětu: Studenti aplikují do praxe schéma výuky založené na principu spojení teorie s praxí. Studenti reflektují zainteresovaného pozorování v hodinách výchovy ke zdraví vybraných fakultních učitelů. Přehled výukových témat:

1. Výběr školy, seznámení s fakultní základní školou a školním vzdělávacím programem.

2. Vymezení klíčových jevů a činností, které rozhodujícím způsobem ovlivňují výsledky práce učitele a žáků, pro vlastní pozorování.

3. Hospitace ve výuce, srovnáváním výsledků práce různých vyučujících či jednoho vyučujícího v různých třídách.

4. Analýza hospitačních záznamů, propojení teorie s praxí.

5. Vlastní reflexe praxe.

6. Tvorba částí oborového portfolia.