Předmětu je zaměřen na problematiku tvorby školního vzdělávacího programu. Předmět ukazuje význam propojení formálního a neformálního kurikula pro vzděl ávání žáků a klimatu školy. Cíl předmětu: Studenti posuzují a na vybraných tématech výchovy ke zdraví navrhují implementaci témat výchovy ke zdraví a bezpečí do školního vzdělávacího programu. Studenti analyzují potřeby vybrané školy a plánují postup implantace a kritéria hodnocení navrženého postupu. Hodnotí způsoby implementace problematiky v kurikulu vybraných států. Přehled výukových témat:
1. Metodika tvorby školního vzdělávacího programu.
2. Analýza potřeb školy
3. Plánování aktivit.
4. Hodnocení kvality a efektivity vzdělávání.
5. Propojení formálního a neformálního kurikula.
6. Analýza dostupných didaktických materiálů pro výuku se zaměřením na střední a základní školu.
7. Aktualizace vzdělávacích obsahů.
8. Prezentace analyzovaných didaktických zdrojů pro výuku a ukázky jejich využití