Předmět zahrnuje řízenou souvislou pedagogickou praxi studentů na středních školách pod supervizí oborového didaktika. Praxe probíhá na fakultních školách pod vedením zkušených pedagogů, kteří se zabývají výchovou k podpoře zdraví a průběžně se dále v této oblasti vzdělávají. Před nástupem na praxi absolvují studenti instruktážní seminář, během vlastní praxe absolvuje každý student určený počet hospitací a vlastních výstupů Samostatné výstupy studentů jsou didakticky analyzovány. Důraz je kladen na reflexi vlastního pedagogického působení v závěrečném semináři. Cíl předmětu: Studenti aplikují osvojené náměty z výuky oborové didaktiky do praxe. Vymezí specifika práce s žáky střední školy a s plánováním výuky a vyučováním na střední škole. Zhodnotí materiály a pomůcky, které se fakultním učitelům při výuce osvědčil, v kontextu vlastní praxe. Studenti reflektují praxi a analyzují připravený plán vyučovací hodiny. Přehled výukových témat:
1. Seznámení s přidělenou fakultní školou a požadavky na praxi.
2. Práva a povinnosti studenta na praxi.
3. Tvorba oborového portfolia z praxe.
4. Didaktická analýza učiva střední školy.
5. Analýza dostupných učebnic pro střední školy.
6. Reflexe praxe.
7. Specifika výuky podle typu střední školy (gymnázium, SZŠ, SOŠ).
8. Práce s portfoliem.
9. Sociálně patologické jevů u středoškolské mládeže.
10. Školní programy podpory zdraví a prevence sociálně patologických jevů.
11. Specifické problémy výchovy ke zdraví na střední škole, srovnání se situací na nižších stupních škol.