Předmět se zaměřuje na postavení zdravotně znevýhodněného dítěte ve výchovně-vzdělávacím procesu. Obsah předmětu vychází z vymezení základních pojmů (integrace, inkluze, postižení, znevýhodnění, oslabení). Seznamuje s poradenským systémem pro žáky se zdravotním znevýhodněním a s možnostmi školního vzdělávání. Cíl předmětu: Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou zdravotně oslabeného dítěte a z něho vyplývajícího znevýhodnění v edukačním procesu. Přehled výukových témat:
1. Zdravotní znevýhodnění a zdravotní oslabení dle platné legislativy. Speciální vzdělávací potřeby žáka zdravotně znevýhodněného a oslabeného. Systém podpůrných opatření.
2. Individuální vzdělávací plán. Náplň činnosti poradenských pracovišť.
3. Edukace žáka s chronickým onemocněním.
4. Edukace žáka s lehkým mentálním postižením a narušenou komunikační schopností
5. Edukace žáka s oslabením zraku, sluchu.
6. Edukace žáka s poruchami autistického spektra.
7. Edukace žáka se SPUCH.