Tématicky je kurz orientován na:
Technické prostředky v edukaci, základní terminologické konstrukty oblasti (interakce, interaktivita)
Didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků
Didaktická specifika technických prostředků v edukaci
Interaktivní technika (interaktivní tabule, panely, koberce)
Prostředky pro poskytování zpětné vazby v rámci práce s interaktivními tabulemi, panely nebo koberci
Vzdělávací prostředí, didaktické materiály a možnosti tvorby digitálních učebních materiálů představení nástrojů, aplikací a programů pro zpracování DUM (např. SmartNotebook, Activ Inspire, Microsoft Whiteboard)
Hlavní orientace témat se vztahuje k:
Interaktivní tabule a velkých dotykových ploch, možnosti využití, softwarová podpora
Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi
Tvorba výukových objektů pro prezentaci na interaktivní tabuli
Předmět se orientuje do oblasti didaktických specifik a možností využití specifického druhu didaktických prostředků, označovaných jako didaktická technika nebo technické výukové prostředky. Jeho posláním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a kompetencemi, které mohou spolu s poznatky didaktik svých aprobačních oborů aplikovat ve své pedagogické praxi.
Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky využívanými v edukaci, resp. jejich komplexy, zejména pak s prostředky interaktivními, s jejich základními technologickými charakteristikami, edukačním potenciálem, způsoby jejich funkční implementace a využití daných možností ve vzdělávání. Tematicky se předmět zaměřuje na základní terminologické konstrukty oblasti didaktických prostředků, problematiku tvorby a implementace didaktických materiálů, učebních pomůcek, resp. digitálních výukových objektů, didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků a na poznání parametrů a didaktických specifik vybraných soudobých technických výukových prostředků.
Uvažována je zde především oblast promítací techniky a prezentačních systémů a oblast interaktivní techniky, resp. interaktivních tabulí. Zároveň si předmět klade za cíl ukázat studentům nutnost rozvoje informační a digitální gramotnosti u žáků základních a středních škol.