Motivační dispozice a motivační procesy. Vnitřní a vnější zdroje motivace.
Učební motivace. Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky.
Krátkodobé i dlouhodobé strategie podpory učební motivace.
Pedagogická diagnostika a rozvoj poznávacích, výkonových a sociálních potřeb.
Motivování žáků ve škole a v rodině. Atribuce a výkonová motivace.
Překonávání krizí v motivaci k učení, příčiny žákovské nemotivovanosti.
Strach a nuda ve škole, copingové strategie, flow motivace.
Motivační výcvik (re-atribuční trénink, koncepce "Původce - Pěšák", motivační rozhovory)
Vzdělávací autoregulace. Perspektivní orientace.
Autodiagnostika učitele v motivační oblasti.
Kurs je zaměřen na pomoc studentům při nastolování komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole. Cílem je inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů a intervenčních zásahů k promyšlené práci s žákovskou motivací.