Charles Explorer logo
🇨🇿

Poruchy učení a chování

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNZ1Q026B

Sylabus

Tematický sylabus kurzu:

1. Přechodové obtíže žáků s SPUCH (1.st. vs.

2.st., ZŠ vs. SŠ, SŠ vs. VŠ)

2. Obecné formy podpory a přístupy k žákům s SPUCH ve vyšších stupních vzdělávání, plán pedagogické podpory, individuální vzdělávací plán

3. Přístupy učitele k žákům s přetrvávajícími obtížemi ve čtení, metody a formy podpory

4. Přístupy učitele k žákům s přetrvávajícími obtížemi psaní, metody a formy podpory

5. Přístupy učitele k žákům s přetrvávajícími obtížemi matematice, metody a formy podpory

6. Projevy SPU v jazykových předmětech, přírodovědných předmětech, společenskovědních předmětech

7. Přístupy učitele k žákům se specifickými poruchami chování, individuální výchovný plán

8. Spolupráce učitele ve vnitřní síti školy - školní poradenské pracoviště, vedení školy

9. Spolupráce učitele s aktéry mimo školu (rodiče, odborná pracoviště) 10, Další formy podpory učitele - vzdělávání, metodické vedení, supervize

Anotace

Předmět navazuje na Pedagogickou a školní psychologii, kde byly zmíněny základní teoretické aspekty (definice, klinické projevy, legislativa ve vztahu k poskytování podpůrných opatření) problematiky specifických poruch učení a chování. Navazující předmět prohlubuje tyto poznatky, zejména ve vztahu ke konkrétním přístupům k žákům s těmito problémy na

2.stupni ZŠ a SŠ. Témata:

1. Přechodové obtíže žáků s SPUCH (1.st. vs.

2.st., ZŠ vs. SŠ, SŠ vs. VŠ)

2. Obecné formy podpory a přístupy k žákům s SPUCH ve vyšších stupních vzdělávání, plán pedagogické podpory, individuální vzdělávací plán

3. Přístupy učitele k žákům s přetrvávajícími obtížemi ve čtení, metody a formy podpory

4. Přístupy učitele k žákům s přetrvávajícími obtížemi psaní, metody a formy podpory

5. Přístupy učitele k žákům s přetrvávajícími obtížemi matematice, metody a formy podpory

6. Projevy SPU v jazykových předmětech, přírodovědných předmětech, společenskovědních předmětech

7. Přístupy učitele k žákům se specifickými poruchami chování, individuální výchovný plán

8. Spolupráce učitele ve vnitřní síti školy - školní poradenské pracoviště, vedení školy

9. Spolupráce učitele s aktéry mimo školu (rodiče, odborná pracoviště)

10. Další formy podpory učitele - vzdělávání, metodické vedení, supervize

Studijní programy