- pedagogické dokumenty, cíle, fáze učení, organizační formy;
- vyučovací metody, charakteristika, třídění, volba metody k cíli vyučovací jednotky odborného výcviku;
- principy a podmínky vyučovacího procesu;
- vztahy mezi vědou a vyučovacím předmětem, mezipředmětové vztahy;
- osvojování pracovních dovedností a vytváření jejich soustav;
- úloha a význam vytváření a osvojování racionálních a efektivních způsobů práce v odborném výcviku;
- rozvíjení myšlení, tvořivosti a samostatnosti v odborném výcviku;
- příprava učitele na vyučování odborného výcviku - teoretická a materiálně technická příprava;
- hospitační činnost;
- základní požadavky na bezpečnost a hygienu práce při výuce odborného výcviku.
- Background of teaching in vocational training;
- Educational documents, objectives, stages of learning, organizational forms;
- Teaching methods, characteristics, classification, choice of methods for objective teaching unit training;
- Principles and conditions of the teaching process;
- The relationship between science and teaching the subject, interdisciplinary relationships;
- Internal conditions of teaching and learning in vocational training;
- Learning job skills and creating their systems;
- The use of problematic tasks and situations in vocational training;
- Preparing teachers for the classroom training - theoretical, material and technical training;
- Hospitační activity;
- Basic requirements for safety and hygiene in the classroom training.
- Background of teaching in vocational training;- Educational documents, objectives, stages of learning, organizational forms;- Teaching methods, characteristics, classification, choice of methods for objective teaching unit training;- Principles and conditions of the teaching process;- The relationship between science and teaching the subject, interdisciplinary relationships;- Internal conditions of teaching and learning in vocational training;- Learning job skills and creating their systems;- The use of problematic tasks and situations in vocational training;- Preparing teachers for the classroom training - theoretical, material and technical training;- Hospitační activity;- Basic requirements for safety and hygiene in the classroom training.
The subject helps students to understand the theoretical foundations and a better grasp of the subject. It introduces students to the patterns of learning and teaching in vocational training.
Develops educational issues and teaching process for the specific training needs, combines a theoretical pedagogical-psychological foundations of teaching practice, clarifies under what conditions can most effectively achieve their educational goals.