Charles Explorer logo
🇨🇿

British + Amer. studies

Předmět na Pedagogická fakulta |
ORA201020

Sylabus

SYLABUS  

TÉMA

DATUM

JMÉNO PREZENTUJÍCÍHO STUDENTA   1. TÝDEN

Intro  26.2.     2. TÝDEN      

Most popular British sports & sports originating from Britain/ the US     xx

British football hooliganism (tragic history and improvement)      

Celebrity spotlight – a brief cameo of a US or British sport celebrity    xx

British music & musicians – focus on one particular genre    

US music & musicians – focus on one particular genre   xx

British film – a close-up on a specific genre   xx

American film – a close-up on a specific genre   xx

Celebrity spotlight – a brief cameo of a film US or British film celebrity       3. TÝDEN – Britská minulost a současnost      

Major differences between Czech and British educational system    

History of English Reformation (Henry VII vs Thomas More)    

The abolition of slavery in Britain    

British suffragist movement   xx

The rise and demise of British colonialism   xx

Charles Darwin    

Josiah Wedgwood and the birth of modern marketing    

Winston Churchill or Margaret Thatcher: pros and cons   xx

Top ten British inventors   xx   4. TÝDEN – Přítomnost a minulost Spojených států    

The discovery or conquest of America? Understanding Manifest Destiny   xx

Melting pot vs. the salad bowl (explain and illustrate the 2 concepts)   xx

America – The world policeman or a bully?    

Religious right vs. secular left (pro-life vs. pro-choice, family values, Darwinism vs. creationism, etc.)    

How on earth did Donald Trump get elected?   xx  

WEEK 5 – Jazykovědný koutek    

History of the English language (mainly in terms of lexis)   xx

British regional dialects and accents (audio samples required)   xx

Major differences between British and American English   xx

Major American regional and ethnic dialects and accents (audio samples required)      

Anotace

Tento jednosemestrální kurz kombinovaného studia si klade za cíl dát jeho frekventantům jisté povědomí o angloamerické kultuře, především se však snaží tuto matérii využít k tomu, aby si studenti osvojili či upevnili prezentační dovednosti za použití audiovizuálií (tj. za pomoci softwaru jako Powerpoint, Prezi, Impres, Apple Keynote apod.). Student si témata k prezentaci vybírá v předstihu za pomoci platformy Moodle.

Velkou část kontaktní výuky tedy logicky tvoří studentské prezentace, což kurz kompenzuje četnými interaktivními aktivitami, např. online kvízy na příslušná témata, včetně závěrečného shrnujícího testu. Dva úvodní bloky prezentací jsou záměrně mnohem méně intelektuálně pojaté a volněji tematicky definované, což by mělo kompenzovat kratší čas na přípravu.

Počet nabízených témat je operativně upravován v souladu s počtem přihlášených studentů za účelem zajištění rovnoměrného časového rozložení témat v rámci jednotlivých seminářů.

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.