Charles Explorer logo
🇬🇧

bude doplněn

Class at Faculty of Education |
ORFJ06022

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

15.2. Co je to přelom století? Historický, kulturní a literární úvod. Paul Verlaine : « Chanson d’automne ». Květy zla. Charles Baudelaire : « Les Bohémiens en voyage ». 29.2. Arthur Rimbaud, « Sensation ».

Exposé : Les poètes maudits Les poèmes en prose de Rimbaud Rimbaud - précurseur des surréalistes

Exposé : Correspondances dans Les Fleurs du Mal La Dualité entre le Spleen et l’Idéal dans Les Fleurs du mal de Baudelaire 14.3. "Imaginárno" Patricka Chamoiseau. Četba současného frankofonního autora z Martiniku, nositele Goncourtovy ceny. Seznámení s pojmy: frankofonní literatura, světová literatura, postkoloniální literatura atd. Živý odkaz tzv. frankofonních literatur v rámci současné literatury

Exposé: Román Solibo Ohromný.

Exposé: Román Otrok stařec a obří pes. 11.4. Milan Kundera - pohled na esejistické dílo česko-francouzského autora.

Exposé: Umění románu.

Exposé: Kastrující stín svatého Garty, Nechovejte se tu jako doma, příteli. 25.4. Patrick Modiano. Četba současného francouzského autora, nositele Nobelovy ceny z hlediska pojmů současné francouzské literatury (autobiografie - autofikce).

Exposé: Román Dora Bruderová. 9.5. Současný francouzský literární provoz. Překlady současných francouzských autorů do českého jazyka. Postavení autora. Dílo Lydie Salvayrové.

Exposé: Literární ocenění a jejich význam. 23.5. Mathias Enard, nositel Goncourtovy ceny aneb románové myšlení o Orientu ve francouzské literatuře.

Exposé: Romány Ulička zlodějů, Kompas (Boussole).

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Kurz se zaměří především na francouzskou literaturu konce 19.století a 2. poloviny 20.století až do současnosti. Prostřednictvím studia reprezentativních úryvků děl kanonických autorů se zamyslíme nad postavením autora a jeho díla v proudu literární historie a charakterem daného uměleckého směru v širším kontextu.

Budeme zároveň hledat odpověď na otázku, proč jsou tato díla trvalou součástí kulturního dědictví a proč i dnes stojí za to je číst a interpretovat.