Témata:
Základní přístupy a principy práce s heterogenní skupinou (třídou) žáků, zdroje inkluzivních trendů ve vzdělávání, modely, přístupy u nás a v zahraničí, možnosti vytváření příznivého klima a podmínek pro vzdělávací inkluzi ve školách, evaluace a monitorování změn ve školním prostředí v přípravě inkluzivních podmínek, kompetence inkluzivního pedagoga, pedagogická kooperace, využití inkluzivní didaktiky, individualizace a diferenciace cílů, postupů učení, úprava materiálů pro výuku, inkluzivní výukové strategie, podpora metakognitivního učení, diagnostika potřeb žáků v inkluzivním pojetí, diagnostické metody, diagnostika dynamiky třídy a vztahové sítě, formativní hodnocení žáků.
Přehled vybraných efektivních metod výuky a diagnostika vzdělávacího pokroku žáků aplikovatelná v heterogenních třídních kolektivech, diferenciace stylů učení a způsobů prezentace vzdělávacího obsahu formami vhodnými pro jednotlivé styly učení, koncept mnohočetné identity a jeho konfrontace s konceptem "single-group" identity, identita jedince s handicapem, rizika omezení v jejím utváření, formy pedagogických kooperací, individualizace a formy jejího naplňování, sladění školního a rodinného kurikula, dialogické vyučování, didaktická práce s otázkami, tvorba prekonceptů a stupňovité expozice učiva, třídimenzionální inkluzivní didaktika.