V oblasti cílové skupiny dětí raného a předškolního věku s narušenou komunikační schopností představit vybrané formy speciálněpedagogické intervence. Raná intervence, všestranná podpora vývoje, stimulace, reedukace, kompenzace specifické pro danou věkovou skupinu.
Podpůrná opatření pro děti se zdravotním postižením uplatňovaná v předškolním vzdělávání. Charakteristika poradenských služeb pro děti s narušenou komunikačn í schopností, se sluchovým postižením, s mentálním postižením a s poruchou autistického spektra, s tělesným postižením, se zrakovým postižením.
Teoretické znalosti z oblasti vývoje řeči a narušené komunikační schopnosti dětí. Diagnostické nástroje k určování a posuzování vývoje řeči.
Seznámení se se specifiky při diagnostice jednotlivých druhů narušené komunikační schopnosti (narušeného vývoje řeči, poruch artikulace, poruch fluence řeči, poruch zvuku řeči a dalších).