Charles Explorer logo
🇨🇿

Poradenství SPU

Předmět na Pedagogická fakulta |
ORSP18926

Anotace

Rozvoj dílčích funkcí podmiňujících úspěšné osvojování školních dovedností (sluchová diferenciace, sluchová analýza a syntéza, sluchová paměť, jemná motorika, grafomotorika, vnímání tělesného schématu, prostorová a pravolevá orientace, zraková diferenciace, zraková analýza a syntéza, zraková paměť, intermodalita, serialita) - podpůrné programy, metodické materiály. Metody výuky počátečního čtení a psaní a SPU (analyticko-syntetická metoda, genetická metoda, metoda Sfumato-Splývavé čtení, globální metoda a projevy SPU).

Obecné zásady reedukace SPU: Vybrané metody a postupy reedukace dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie. Alternativní přístupy k reedukaci SPU.

Podpůrná opatření pro žáky s SPU na prvním a druhém stupni ZŠ (úpravy obsahu, metod a forem vzdělávání, speciální didaktické, kompenzační a reedukační pomůcky a programy a možnosti jejich využití v rámci výuky apod.) Možnosti zprostředkování učiva respektující preferované učební styly žáka. Specifika výuky cizích jazyků u žáků s SPU.

Podpora začlenění žáka s SPU v žákovském kolektivu. Možnosti zmírňování dopadů snížené školní úspěšnosti na sebepojetí žáků s SPU. Hodnocení a klasifikace žáků s SPU.

Spolupráce s rodinou žáka při reedukaci a domácí přípravě žáka.