1. Determinanty zdraví a možnosti jejich ovlivňování.
2. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví, rozvojové priority.
3. Způsoby výchovy ke zdraví, které respektují zdraví jako stav psychické, duševní a sociální pohody.
4. Informační zázemí pro oblast podpory zdraví, selektivní přístup k informacím.
5. Úloha pedagoga v procesu rozhodování o vlastním chování vůči zdraví.
Předmět předkládá základní paradigmata podpory zdraví. Vymezuje problematiku zdravotní gramotnosti a její rozvojové priority.
Výchovu ke zdraví považuje za vědomou tvorbu příležitostí pro poznání cest k podpoře zdraví a východisko pro potřebné změny v chování. Opírá se o cíle programu WHO "Zdraví 21", kde je nastolen požadavek na vybudování systému adekvátní odborné přípravy pro řízení a řešení praktických problémů v oblasti veřejného zdravotnictví - zkvalitnění zdravotního stavu populace.