Tematické okruhy:
Pedagogický proces jako základní oblast života školy
Funkce školy a proměna jejich chápání v současné době, řízení školy v souladu s těmito funkcemi
Mise, vize a hodnoty školy
Kvalita školy a její měření, kritéria kvalitní školy
Suportivní klima a měření klimatu
Evaluace a autoevaluace školy
Hospitace jako jeden z nástrojů řízení pedagogického procesu
Řízení změny v pedagogickém procesu
Cílem předmětu je získání základů a orientace v řízení školy, získání nových kompetencí a informací z oblasti řízení pedagogického procesu. Předmět je zaměřen na zvládnutí a získání nových kompetencí v oblasti strategie rozvoje školy a základních principech její tvorby.
Student dovede stanovit priority rozvoje školy v souladu s cíly školy, zpracovat analýzu školy s respektováním vnitřních i vnějších determinant, aplikovat zásady strategického řízení do pedagogického procesu školy s ohledem na nové požadavky, proměnu cílů a funkcí školy 21. století. Dále se cíle předmětu vztahují k získání kompetencí a základů v uplatňování a koncepčním přístupu při řízení školy jako učící se organizace ve společnosti vědění.
Student získá vědomosti a přehled o základních podmínkách a fázích pro uskutečnění změny v pedagogickém procesu, umí nalézt vztahy a shody mezi těmito pojmy a procesy. Pozornost je zaměřena na proměňující se funkce školy, na osoby zapojené do pedagogického procesu a jeho řízení, stejně tak na nástroje a průběh autoevaluace školy.