1. Teoretické vymezení základních pojmů - prekoncepce, miskoncepce, koncepce
2. Psychogeneze žákova poznání, epistemologická východiska
3. Žákovské prekoncepce v perspektivě pedagogického konstruktivismu
4. Faktory ovlivňující žákovské prekoncepce
5. Složky prekoncepcí
6. Diagnostika prekoncepcí
7. Kvalitativní metody diagnostiky
8. Kvantitativní metody výzkumu
9. Prezentace kazuistik
Ve volitelném předmětu ‘‘Diagnostika žákovských prekoncepcí v pedagogické praxi‘‘ se posluchači seznámí s poznatky, které byly získány v rámci řešení grantového projektu při Univerzitě Karlově. V rovině teoretické budou v předmětu uvedeny současné psychodidaktické principy uplatňované v edukačním kontextu. Představeny budou také základní diagnostické a výzkumné metody, které je možné využít v pedagogické praxi. V rovině praktické pak budou posluchači zpracovávat a prezentovat kazuistiky, kde aplikují konkrétní diagnostický nástroj k identifikaci
žákovských prekoncepcí vybraného tématu.