Obsah výuky:
Konzultace - přednášky: 1.- 2. Historie atletiky. Technika a didaktika atletiky. Atletika ve školní tělesné výchově. Trénink mládeže a mládeže se specifickými potřebami v atletických oddílech a školních sportovních klubech. Pravidla atletiky a atletiky OSP. Atletické soutěže. Seniorské atletické aktivity -nordic walking, kompenzační a posilovací cvičení .
Konzultace - praxe: 3.- 6. Školní atletické hodiny - didaktika atletiky koordinačně náročnějších disciplín, didaktika specifických disciplín pro OSP a didaktika chůze s holemi.
Požadavky na zápočet
Písemné přípravy (3x)
Didaktický výstup
Organizace a rozhodování
Požadavky na zkoušku: zkouška z techniky - imitační cvičení vědomostní test
ústní zkouška
Literatura :
DOSTÁL, E., VELEBIL, V. a kol.: Didaktika školní atletiky. Praha : SPN 1991.
VINDUŠKOVÁ, J. a kol. Základy atletiky. Praha : UK FTVS, 2006. 36 s.
VINDUŠKOVÁ, J. (editor) aj. Abeceda atletického trenéra. 1. vyd. Edice Atletika. Praha : Olympia, 2003. 284 s. ISBN 80-7033-770-2.
VINDUŠKOVÁ, J., KAPLAN, A. a METELKOVÁ, T. Atletika. Edice metodických textů pro školní i mimoškolní tělesnou výchovu a sport 11- 5letých žáků. 1.vyd. Praha: NS Svoboda, 1998. ISBN 80-205-0528-8
VINDUSKOVA, J. Repetitorium - specializace atletika. El. Učební text. Praha : Trenérský institut (ESF), 2007. 36 s.
ČERMÁK, K., KRÁL, T. Úprava didaktiky školní atletiky podle Dostála a Velebila pro zrakově postižené. 1.vyd. Praha: Karolinum, 1997.
KÁBELE, J. Sport vozíčkářů. Praha, Olympia, 1992.
ZÁBRANSKÁ, P. Pravidla atletiky pro postižené sportovce se zvláštním zřetelem pro nevidomé. Praha, 2001. Diplomová práce na UK FTVS. Vedoucí práce Jiří Šimon.
DÝROVÁ,J., LEPKOVÁ, H. a kol.Kardiofitness-vytrvalostní aktivity v každém věku.1.vyd.Praha: Grada, 2008.187s. ISBN 978-80-247-2273-3.
ŠKOPEK, M. Nordic walking.1.vyd. Praha: Grada, 2010. 90 s. ISBN 978-80-247-3242-8.
The course encompasses student teaching aimed at school track and field athletics and sport training in general. The theory covers school athletics and sport training issues.
In their teaching presentation students demonstrate their knowledge of training methods improving performance technique in all individual events that make up combined events, and, methods improving special skills in combined events.