1. Základní pojmy v ergoterapii. Historický vývoj ergoterapie a nynější postavení. Role ergoterapeuta v rámci multidisciplinárního týmu. Kazuistika.
2. Všední denní činnosti (ADL)- vyšetření a nácvik. Domácí návštěva.
3. Kompenzační pomůcky- rozdělení, specifika výběru, možnosti jejich získání.
4. Praktické využití ergoterapie- simulovaná disabilita při práci v kuchyni. Vyzkoušení kompenzačních pomůcek.
5. Ergoterapie HKK. Úchopy- rozdělení, vyšetření a možnosti nácviku, stimulace čití. Ukázka testů- Purdue Pegboard, Dynamometr Jamar, Jebsen-Taylor. Ukázka pomůcek pro trénink jemné a hrubé motoriky HKK a stimulaci čití.
6. Kognitivní funkce - vyšetření, trénink, možnosti externích pomůcek, kompenzační/adaptační přístup.
7. Ergoterapie v geriatrii (Parkinsonova choroba, Alzheimerova choroba). Prevence pádů.
8. Ergoterapie v pediatrii. Vývoj úchopu, vývoj grafomotoriky, specifikace práce s dětmi. Využití prvky hry při terapii.
9. Ergoterapie na lůžku. Bazální stimulace. Stimulace smyslů.
10. Ergoterapie u neurologických diagnóz (CMP,TBI, RS,…).
11. Ergodiagnostika- vyšetření pracovního potenciálu, využívané testy, modelové činnosti, předpracovní terapie. Využití PC při ergoterapii.
12. Ergoterapie v psychiatrii. Výtvarné a kreativn í techniky v ergoterapii.
13. Prezentace seminárních prací.
The aim of the course is to acquaint students with the importance and the current position of occupational therapy as part of rehabilitation as a comprehensive system, including the interpretation of principles for the operation of occupational therapy. After completing the course, students will be provided with knowledge of occupational therapy procedures for selected diagnoses and will be familiar with similarities and / or differences in physiotherapeutic and ergotherapeutic approaches in given patients.