Přednášky :
1. Logopedie jako vědní disciplína, postavení logopedie v systému věd, 10 okruhů narušení komunikační schopnosti, základní pojmy, organizace logopedické péče, historie oboru, významné osobnosti, legislativa
2. Fyziologie produkce a vnímání řeči, anatomie a fyziologie orofaciálního systému, fyziologie respirace, fonace, rezonance a artikulace, ontogeneze řeči, základní etapy ontogeneze řeči, kritická období ontogeneze řeči
3. Narušený vývoj řeči, opožděný vývoj řeči, specificky narušený vývoj řeči - terminologie a klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika, terapie, prevence, prognóza
4. Mutismus - terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika, intervence, prevence a prognóza
5. Dyslalie - terminologie a klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika diferenciální diagnostika, intervence, prevence a prognóza
6. Narušení zvuku řeči, velofaryngeální mechanismus, rhinolálie, palatolálie – terminologie a klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika diferenciální diagnostika, intervence, prevence a prognóza
7. Fatické funkce a poruchy, afázie - terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, základy diagnostiky a intervence, prevence a prognóza
8. Dysartrie - terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika, diferenciální diagnostika, intervence, prevence a prognóza. Specifika dysartrie u DMO
9. Poruchy plynulosti řeči, balbuties, tumultus sermonis - terminologie, etiologie, symptomatologie, diagnostika a diferenciální diagnostika, intervence, prevence a prognóza 10-11. Specifické vývojové poruchy učení - terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika, intervence, prevence a prognóza 12-13. Symptomatické poruchy řeči - terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika, intervence, prevence a prognóza
14. Poruchy polykání - terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika a intervence, prevence a prognóza
Communication is understood as the life principle of man. Disruption of communication ability affects the performances of the highest human functions and is reflected in his social relations.
The speech therapy examines the physiology of human speech and the causal association of pathological deviations, including the diagnosis and methodology of educational, resp. re-educational speech construction techniques. In the course, students will acquire knowledge of basic concepts, organization of speech therapy, basics of speech therapy prevention and diagnostics, including methodological and didactic procedures.