Charles Explorer logo
🇬🇧

Music Movement Education and Dance

Class at Faculty of Physical Education and Sport |
PGYM136K

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Semináře:* Hudebně-pohybová výchova a Rytmická gymnastika OSP- Technika - způsob provedení pohybu. Gymnastická cvičení s hudbou. Pohyby vedené, švihem, vlnou. Jednoduché metro-rytmické struktury. Rozcvičení s hudbou. Technika a didaktika cvičení bez náčiní: chůze, běh, taneční kroky. Názvosloví cvičení s náčiním. Rozvoj manipulačních dovedností - netypizované náčiní.- Technika a didaktika cvičení bez náčiní: základní pohybové školení. Rovnováha. Názvosloví cvičení s náčiním - švihadlo. Technika a didaktika cvičení se švihadlem.- Technika a didaktika cvičení bez náčiní: základní poskoky a skoky se svislým a šikmým stoupáním těžiště. Názvosloví cvičení s náčiním - míč. Technika a didaktika cvičení s míčem.- Technika a didaktika cvičení bez náčiní: principy rotace, základní obraty. Názvosloví cvičení s náčiním - obruč. Technika a didaktika cvičení s obručí.- Rytmická a koordinační cvičení. Názvosloví cvičení s náčiním - stuha. Technika a didaktika cvičení se stuhou.- Hudebně-pohybové vazby s využitím vybraného náčiní - závoje, šátky apod.- Tvůrčí činnost v gymnastice. Hudebně-pohybová improvizace. Hudebně-pohybová kompozice. Vlastní tvůrčí činnost při cvičení s náčiním.* Taneční výchova a tance- Základní pojmy taneční výchovy a tance, jejich pohybová interpretace. Využití tanců pro OSP.

- ryrmus a charakteristické rytmy

- lidové tance

- country tance

- společenské tance

- moderní tance

- sportovní tance

- taneční improvizace, taneční tvorba

- úpravy taneční výchovy a tanců pro OSP

Annotation

Musical movement education is focused on the cultivation of movement expression and the acquisition of aesthetic and coordination gymnastics and dance skills in close connection with movement and music. It develops the perception of the movements of one's own body through the harmony of the rhythm of the music with the rhythm of the movement. Acquiring optimally rhythmic, consciously controlled movement with music brings additional psycho-social benefits and possibilities to individuals and groups of OSP increasing self-confidence. When practicing with music, specific equipment is used, which helps to develop manipulative skills and acquire new skills. Dances, dance techniques and dance styles expand the number of knowledge and skills field and stimulate movement creativity. A graduate of the course is qualified to create and implement gymnastics and dance exercise programs with music applied for OSP.

I