Témata přednášek:
1. Teoretická východiska oboru Gymnastika. Uplatnění nových přístupů ve výuce gymnastiky pro různé skupiny populace OSP.
2. Didaktika základního pohybového školení, pohybové gramotnosti aplikované pro OSP.
3. Didaktika gymnastických činností. Odborná terminologie. Tvorba a specifika gymnastických programů.
4. Didaktika obsahu Gymnastiky pro všechny.
5. Didaktika hudebně-pohybové kompozice.
6. Didaktika hudebně-pohybových vztahů cvičení bez náčiní a s náčiním.
7. Didaktika hudebně-pohybové výchovy a tance. Praktické semináře s aplikací pro OSP
1. Tvůrčí činnost při tvorbě hudebně-pohybové kompozice. Složky pohybové skladby (pohybová, hudební, choreografická) v hudebně-pohybových motivech. Pohybový obsah skladeb. Výběr hudební předlohy. Vlastní tvorba hudebně-pohybového motivu.
2. Proces realizace hudebně-pohybové kompozice. Hudebně-pohybové motivy, etudy a pohybové skladby. Nápad, námět, myšlenka skladby. Principy tvorby pohybové skladby. Pohybové skladby bez náčiní. Vlastní tvorba hudebně-pohybové etudy bez náčiní.
3. Postup při tvorbě pohybové skladby. Podněty pro vlastní tvůrčí činnost při tvorbě pohybové skladby. Pohybové skladby s náčiním. Vlastní tvorba hudebně-pohybové etudy s náčiním. Hodnocení pohybové skladby.
4. Hudebně-pohybová improvizace. Využití tvůrčích impulsů, dramaturgických podnětů a hudebn ích inspirací pro vytvoření pohybové odpovědi. Vlastní tvorba pohybové skladby a její prezentace.
5. Didaktika rytmické gymnastiky I.
6. Didaktika rytmické gymnastiky II.
7. Didaktika rytmické gymnastiky III.
8. Didaktika tance I.
9. Didaktika tance II.
10. Didaktika tance III.
11. Akrobatická (motoricko-funkční) příprava v didaktice cvičení na nářadí a v akrobacii.
12. Problematika tvorby gymnastických programů - stimulace pohybových schopností.
13. Didaktika cvičení akrobatických.
The content of the course is focused on the didactic use of the acquired knowledge and findings in the field of Gymnastics, practical experience and skills acquired in the previous study of the subjects of gymnastics and dance. A prerequisite is knowledge of professional terminology - gymnastic nomenclature and movement recording.
Includes gymnastic activities and their application for different OSP groups. The graduate acquires creative professional skills to create, implement and lead gymnastic and dance programs in accordance with music, aimed at cultivating movement expression and stimulating movement creativity.
He is able to create and present a joint movement composition respecting the individual principles of creating a music-movement composition.