Charles Explorer logo
🇬🇧

Methodology of Research

Class at Faculty of Physical Education and Sport |
PKIN274N

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Výuka je rozložena do několika částí, ve kterých studenti plní zadané úkoly Přednášky:

1. Závěrečná práce její důelžitost: Vyhledávání relevantních zdrojů: PRISMA statement a zásady pro systematická review. Silná teoretická východiska

2. Klíčová slova a Search formula, ukázky vyhledávání v nejznáměnších databázích Ebschohost, PubMed, Scholar, WoS

3. Analýza dat: jak se orientovat ve zjištěných výsledcích v publikacích - tabulky, grafy,

4. matice, path diagramy

5. Zásady pro formulaci výzkumného problému - podklady, východiska a vlastní invence

6. Spojení definovaného výzkumného problému s cílem a zejména výzkumnou hypotézou; odlišnosti v rámci kvantitativního a kvalitativního výzkumu

7. Design výzkumu - typ výzkumné studie specifika (průřezové, longitudinální, experimentální designy)

8. Výzkumný soubor: velikost, přístupy pro odhad velikosti souboru v návaznosti na typ výzkumné studie

9. Diagnostické nástroje; experimentální faktory: problematika závislých a nezávislých proměnných

10. Diagnostické nástroje: jejich relevance (validita, reliabilita, objektivita), výběr nástroje s ohledem na cíl výzkumné studie

11. Logistika sběru dat: čas, examinátoři, náhodné chyby tvořené probandy - vše co zkresluje, nebo může zkreslit mnou získaná data

12. Kvalitativní výzkum: výzkumný soubor, specifika ve vztahu k typu kvalitativní studie, role výzkumníka (například integrace do zkoumané skupiny)

13. Kovariační proměnné: mít pod kontrolou proměnné, které mohou falešně měnit míru vztahu, odlišností apod…. (pohlaví, věk, motorická zkušenost)

14. Závěrečné shrnutí kompetencí Semináře:

1. -

13. Cílem předmětu je připravit se na vlasntí závěrečnou práci a mít po sabolvován předmětu v ruce návod, jak práci sestavit. Proto pro každý seminář budou studenti dostávat úkol, který vypracují a bduou prezentovat na následující výuce Budou prezntovat vymezení kritérií, pro vlastní sběr relevantních zdrojů, budou interpretovat výsledky z tabulek a grafů ze studií, které naleznou ve výzkumných databázích,   studenti budou sami fornulvoat výzkumný problém, cíl otázky (pokud to bude relevantní) a další.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem předmětu je připravit studenta k samostatnému vypracování designu výzkumné studie s kvantitativním, nebo kvalitativním charakterem v návaznosti na vymezený výzkumný problém. Studenti budou v interaktivních seminářích naplňovat standardy výzkumných studií, jako jsou: metody výběru probandů, samplingové přístupy, výběr diagnostických nástrojů s ohledem na jejich validitu, reliabilitu, objektivitu.

Dále, to budou informace o typech designů – typy průřezových a experimentálních studií s ohledem na interpretaci výsledků získaných těmito odlišnými přístupy. Akcent bude kladen na samotnou logistiku sběru dat a zohlednění kovariačních proměnných.

U kvantitativního výzkumu bude provázanost s předmětem Statistika, jehož výstupy budou využity v tomto předmětu pro orientaci studentů ve výsledcích výzkumných studií tj., jako nástroj porozumění v již publikovaných výzkumech, které jsou hlavní oporou pro formulaci výzkumných problémů.