Výuka je rozložena do několika částí, ve kterých studenti plní zadané úkoly Přednášky:
1. Závěrečná práce její důelžitost: Vyhledávání relevantních zdrojů: PRISMA statement a zásady pro systematická review. Silná teoretická východiska
2. Klíčová slova a Search formula, ukázky vyhledávání v nejznáměnších databázích Ebschohost, PubMed, Scholar, WoS
3. Analýza dat: jak se orientovat ve zjištěných výsledcích v publikacích - tabulky, grafy,
4. matice, path diagramy
5. Zásady pro formulaci výzkumného problému - podklady, východiska a vlastní invence
6. Spojení definovaného výzkumného problému s cílem a zejména výzkumnou hypotézou; odlišnosti v rámci kvantitativního a kvalitativního výzkumu
7. Design výzkumu - typ výzkumné studie specifika (průřezové, longitudinální, experimentální designy)
8. Výzkumný soubor: velikost, přístupy pro odhad velikosti souboru v návaznosti na typ výzkumné studie
9. Diagnostické nástroje; experimentální faktory: problematika závislých a nezávislých proměnných
10. Diagnostické nástroje: jejich relevance (validita, reliabilita, objektivita), výběr nástroje s ohledem na cíl výzkumné studie
11. Logistika sběru dat: čas, examinátoři, náhodné chyby tvořené probandy - vše co zkresluje, nebo může zkreslit mnou získaná data
12. Kvalitativní výzkum: výzkumný soubor, specifika ve vztahu k typu kvalitativní studie, role výzkumníka (například integrace do zkoumané skupiny)
13. Kovariační proměnné: mít pod kontrolou proměnné, které mohou falešně měnit míru vztahu, odlišností apod…. (pohlaví, věk, motorická zkušenost)
14. Závěrečné shrnutí kompetencí Semináře:
1. -
13. Cílem předmětu je připravit se na vlasntí závěrečnou práci a mít po sabolvován předmětu v ruce návod, jak práci sestavit. Proto pro každý seminář budou studenti dostávat úkol, který vypracují a bduou prezentovat na následující výuce Budou prezntovat vymezení kritérií, pro vlastní sběr relevantních zdrojů, budou interpretovat výsledky z tabulek a grafů ze studií, které naleznou ve výzkumných databázích, studenti budou sami fornulvoat výzkumný problém, cíl otázky (pokud to bude relevantní) a další.
Cílem předmětu je připravit studenta k samostatnému vypracování designu výzkumné studie s kvantitativním, nebo kvalitativním charakterem v návaznosti na vymezený výzkumný problém. Studenti budou v interaktivních seminářích naplňovat standardy výzkumných studií, jako jsou: metody výběru probandů, samplingové přístupy, výběr diagnostických nástrojů s ohledem na jejich validitu, reliabilitu, objektivitu.
Dále, to budou informace o typech designů – typy průřezových a experimentálních studií s ohledem na interpretaci výsledků získaných těmito odlišnými přístupy. Akcent bude kladen na samotnou logistiku sběru dat a zohlednění kovariačních proměnných.
U kvantitativního výzkumu bude provázanost s předmětem Statistika, jehož výstupy budou využity v tomto předmětu pro orientaci studentů ve výsledcích výzkumných studií tj., jako nástroj porozumění v již publikovaných výzkumech, které jsou hlavní oporou pro formulaci výzkumných problémů.