Přednášky:
1. Vědecká komunikace a její typy obecné vymezení a rozdíly mezi publikačním a konferenčním sdělením
2. Prezentace výsledků vědecké práce - orální sdělení: konferenční přísp ěvek, nebo prezentace výsledků závěrečné práce. Společné znaky základní pravidla, struktura příspěvku: šablony, fotny, barvy, platforma,
3. Časová osa příspěvku pro jednotlivé části prezentace v prostředí ppt, obsah jednotlivých částí v poměru k času, samotné uvedení příspěvku, hlavička prezentace, mluvené slovo a non verbální komunikace
4. Teoretická východiska, Introduction: obsah, posloupnost informací, animační pomůcky, poměr obrázek versus text, názornost při uvedení cíle příspěvku, mluvené slovo, rychlost a dikce ve sdělení
5. Otázky, hypotézy, v případě konferečního příspěvku formulace co a proč nás zajímá, animace, forma, grafické možnosti, přechod do metodické části příspěvku dikce sdělení rozdíl oproti předchozí části
6. Metodická část příspěvku struktura a hloubka informací při popisu výzkumného souboru, metod sběru dat, organizace sběru a analýzy dat, názornost text versus obrázky (např: určení demografické oblasti, výběr probandů, použití testů, věrohonost při screenshotech původních studií pro názornost diagnostické kvalt, analýza - teroie versus jak použitému statistickému postupu rozumí - dikce mluveného slova a časová dotace
7. Výsledky, struktura a množství, použití grafů, tabulek, obrázků a textu v kontextu názornosti, animační prostředky pro zvýšení názornosti našich zjištění. Dikce sdělení, rychlost mluveného slova, časová dotace
8. Diskuse, struktura množství informací s ohledem na množství výsledků, diskuse aby se diskutovalo, forma spekulace, nebo polemiky
9. Závěr: forma (text versus grafika), délka, struktura, respektování principů tzv Closing remarks nebo Summary: odlišnost od diskusní části
10. Konečná podoba prezentace tipy, triky pro navázání kontaktu s auditoriem, chování, non verbální komunikace, gesta, pozice vůči posluchačům, oblečení Cvičení:
1. -
14. Z každé přednášky dostanou studenti konkrétní úkol. Studenti si vyberou ve vědeckých databázích v indeoxvaných časpisech studii, která je zajímá, musí být z oblasti fyzioterapie. Tuto studii musí mít ve full textové verzi a z této studie sestaví prezentaci typu závěrečné práce/konfereční příspěvek. V každém cvičením budou studenti prezentovat úkol, který jim vyučující zadá v přednášce. Vyučující vždy dá studentům zpětnou vazbu s připomínkami pro zapracování.
Cílem výuky je získat znalosti a dovednosti v oblasti prezentace závěrů výzkumných prací před odborným forem.