Charles Explorer logo
🇨🇿

Pedagogická praxe na speciálních školách I

Předmět na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
PKPP010

Anotace

Pedagogická praxe v tělesné výchově na speciálních školách slouží k prohlubování vědomostí a dovedností, které student získal v průběhu studia, a k nabytí nových poznatků a osvojení si nových dovedností na základě poznání specifik práce a organizace těchto škol. Praxe současně napomáhá učit se pracovním návykům a metodám práce učitele tělesné výchovy na speciálních školách.

Místo praxe si student vyhledává sám, a to nejlépe v blízkosti svého bydliště nebo tam, kde jsou co nejpřijatelnější náklady na ubytování, stravování, popř. dopravu, vzhledem k tomu, že tyto náklady finančně pokrývá z vlastních prostředků.

Doporučení: Praxe by měla probíhat v jiném zařízení, než ve kterém student praktikoval v předchozích ročnících a než kam kmenově (pracovně) patří. Vhodné je absolvovat praxi v zařízení, které svým charakterem a zaměřením odpovídá vlastní specializaci studenta.

Rozsah praxe: Předepsané časové penzum pedagogické praxe (10 dní) může student absolvovat podle okolností jak souvisle (v bloku), tak i průběžně (v závislosti na časových a rozvrhových možnostech studenta a školy).

Forma praxe: Praxe probíhá pouze v předmětu tělesná výchova nejprve formou hospitací (min. 4 hospitační hodiny), poté pokračuje již aktivní účastí studenta na vedení výchovně-vzdělávacího procesu (min. 24 výukových hodin) ve vybrané základní, resp. speciální škole pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve věku cca 6-15 let.

Student v rámci praxe v tělesné výchově by měl absolvovat tyto činnosti:

- hospitace ve výuce učitele tělesné výchovy, u něhož bude praktikovat,

- vlastní vedení výuky tělesné výchovy, včetně mimovyučovacích, školou organizovaných sportovních a tělovýchovných aktivit,

- účast na dalších výchovně-vzdělávacích akcích školy (společenské a sportovní akce, soutěže, besedy aj.),

- seznámení s řízením a organizací školy (konzultace s vedením školy, předsedou předmětové komise apod.).