Osnova výuky:
- identifikace a význam předmětu v rámci studijního programu
- definice intervenčních pohybových programů (IPP), vymezen í souvislostí IPP
- zásady aplikace IPP, indikace a kontraindikace (z hlediska jedince, skupin populace apod.)
- východiska pro tvorbu IPP - individuální, skupinový přístup, analýza rizikových faktorů - jedinec/populace; individuální/skupinové
- ověření schopností studenta sestavit dle rešerše literatury návrh IPP
- schopnost studenta plánovat, monitorovat a realizovat sběr proměnných u jedinců cílové skupiny
- schopnost studenta vyhodnotit získaná data
- diagnostika: metody pro zjišťování morfologického a funkčního stavu těla (teorie/praxe)
- kasuistický výstup z výsledků diagnostických metod - ukázka
- hodnotit a navrhovat další možnosti IPP schopnost přenositelnosti výstupů do praxe, vymezení v rámci jedince, populační kohorty
Studijní předmět je organizačně koncipován jako propojení teoretických zásah pro tvorbu intervenčních programů a praktických dovedností – schopnost aktivně sestavit a kontrolovat průběh intervenčního programu. Studující budou vedeni tak, aby výstup z výuky předmětu směřoval k propojení a přenositelnosti teoretických znalostí do praxe.
Tyto znalosti budou a jejich aplikace budou propojeny s výukou ostatních předmětů v rámci studijního programu.