Obsah výuky:
1. Úvod do koncepce oboru Výchova ke zdraví
2. Zdraví a jeho determinanty, zdravotní gramotnost, podpora zdraví
3. Aktuáln í stav zdraví populace v ČR, v EU, ve světě
4. Rizikové chování, hypokinéza, inaktivita a jejich důsledky
5. Životní styl – zdravý způsob života
6. Aktivní životní styl
7. Možnosti prevence, techniky podporující zdraví
8. Pohybové aktivity, pohybový trénink, tělesná způsobilost
9. Pohybové aktivity, zdravotně orientovaná zdatnost
10. Pohybové aktivity, sportovně orientovaná zdatnost
11. Pohybové aktivity, zdatnost , pracovní výkonnost
12. Faktory ovlivňující realizaci pohybových aktivit
13. Pohybové programy a jejich možnosti
14. Kontrola efektu pohybových programů
Cílem předmětu je seznámit posluchače se studijním programem zaměřujícím se především na nefarmakologické pohybové intervence, ovlivňující zdravotní stav a životní styl jedince.
Cílem předmětu semestrálního rozsahu je studenty seznámit s teoretickými základy, které vychází z rešeršních opor aktuální problematiky a praktickými aplikacemi, při kterých si posluchači vyzkouší převoditelnost do praxe.
Posluchači si při studiu ověřují dovednosti při práci s teoretickými oporami a osvojují si průběžně vyhledávání aktualizovaných poznatků a orientaci v odborných zdrojích a oporách, část lekcí je přímo zaměřena na konkrétní práci a orientaci v literárních oporách předmětu či nadřazeného směru.
V rámci praktických demonstrací se uchazeči naučí vyvodit zásady pro tvorbu edukativní prezentace či intervence a osvojí si postupy pro aplikaci intervence včetně všech jejích základních zásad.