Charles Explorer logo
🇨🇿

Marketing a sport

Předmět na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
PMNG093N

Sylabus

Semináře:

1. Uplatnění marketingu ve sportu.

2. Sport jako sportovní průmysl. Segmenty sportovního průmyslu.

3. Produkty obchodovatelné ve sportu. Rozdílné přístupy ke klasifikacím sportovních produktů.

4. Tělovýchovné a sportovní služby jako produkt. Management kvality služeb.

5. Tržní situace ve sportu.

6. Modelová úloha (zadání) - návrh prodeje produktů pro sportovní organizaci.

7. Dílčí koncepty marketingu ve sportu. Sportovní reklama a její vlastnosti.

8. Prodej reklamy ve sportovním zařízení. Propagační strategie pro sportovní zařízení.

9. Techniky prodeje reklamy ve sportu - hodnocení účinnosti. Reklama jako zdroj příjmů sportovních organizací.

10. Sponzorování sportu. Hlediska firem v pozici sponzorů. Nabídka pro sponzory.

11. Ucelené koncepty marketingu ve sportu. Olympijský marketing.

12. Marketingový plán pro tělovýchovné a sportovní služby

13. Finanční plán pro tělovýchovné a sportovní služby. Marketingový výzkum zařízení placených tělovýchovných a sportovních služeb

14. Zhodnocení zpracované modelové úlohy. Test

Anotace

Kurs seznamuje studenty s aplikacemi marketingu do oblasti sportu. Charakterizuje sport jako sportovní průmysl zabývá se jeho jednotlivými segmenty, dále sportovními produkty a jejich specifikaci, která podmiňuje úspěšnost jejich prodeje.

Studenti pracují na modelových úlohách v oblasti marketingu a sponzorování zadaných sportovními organizacemi ČR.