Charles Explorer logo
🇬🇧

Economy, economics and management of sport

Class at Faculty of Physical Education and Sport |
PMNG109

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Přednášky:

1. Přednáška - základní informace - poptávka, elasticita poptávky

2. Přednáška - nabídka, elasticita nabídky - tržní rovnováha, nerovnováhy

3. Přednáška - užitek - kardinalistická a ordinalistická teorie

4. Přednáška - makroekonomické výstupy - hrubý domácí produkt

5. Přednáška - výdaje a rovnovážný produkt - rovnováha ve čtyřsektorové ekonomice

6. Přednáška - peníze, měny - trh peněz

7. Přednáška - nezaměstnanost - inflace

8. Přednáška - analýza financování sportu, daně ve sportu - ekonomická specifika profesionálních sportovních soutěží

9. Přednáška - veřejná podpora sportu - organizační zajištění sportu, NSA

10. Přednáška - státní péče o sport, dotační tituly - založení neziskové sportovní organizace

11. Přednáška - specifika managementu sportu, sportovní manažeři

12. Přednáška -základy marketingu - marketingový mix ve sportu

13. Přednáška - marketing sportovních služeb, vlastnosti sportovních služeb - význam sponzoringu a darování ve sportu

14. Přednáška - Public Relations ve sportovních organizacích - digitální média v marketingu Semináře:

1. Poptávka a elasticita poptávky

2. Nabídka, elasticita nabídky, tržní nerovnováhy

3. Užitek, analýza nákladů

4. Makroekonomické výstupy

5. Peníze, trh peněz, inflace

6. Nezaměstnanost, hospodářské cykly

7. Sport jako ekonomický statek, vznik sportovního klubu

8. Prostředí sportovního managementu

9. Leadership

10. HRM a talent management

11. HRM ve sportovních organizacích

12. Specifika sportovních organizací

13. Prezentace projektů

14. Prezentace projektů

Annotation

The aim of this course is to introduce students of the study program Coach, issues of general economics, sports economics and management. This course introduces students to the theory of microeconomics and macroeconomics and builds on the course Fundamentals of Sports Management.

Students will gain additional information about sports management, which will expand the basic knowledge of economics, sports economics or sports marketing, which will allow them a greater insight. Students will be able to use the acquired knowledge in coaching practice or in participating in the operations of sports clubs.