Charles Explorer logo
🇨🇿

Ekonomie, ekonomika a management sportu

Předmět na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
PMNG109K

Sylabus

1. Setkání - základní informace, vymezení základních ekonomických pojmů - poptávka, elasticita poptávky

2. Setkání - nabídka, elasticita nabídky - tržní rovnováha, tržní nerovnováhy

3. Setkání - makroekonomické výstupy - hrubý domácí produkt

4. Setkání - peníze, měny - inflace, nezaměstnanost

5. Setkání - analýza financování sportu - veřejná podpora sportu - organizační zajištění sportu - daně ve sportu

6. Setkání - sportovní management, vznik sportovního klubu a jeho finanční řízení - manažerské rozhodování

7. Setkání - profil, role a kompetence sportovního manažera - leadership

8. Setkání - HRM ve sportovním prostředí - Public Relations

9. Setkání - základy sportovního marketingu - sponzoring a darování ve sportu

10. Setkání - úvodní termín prezentace zápočtových projektů

Anotace

Cílem tohoto předmětu je přiblížit studentům studijního programu Trenér problematiku obecné ekonomie, sportovní ekonomie a managementu. Tento předmět studenty seznámí s teorií mikroekonomie a makroekonomie a naváže na předmět Základy managementu sportu.

Studenti tak získají dodatečné informace o sportovním managementu, které rozšíří o základní znalosti ekonomie, ekonomiky sportu či sportovního marketingu, což jim umožní následný větší rozhled. Získané poznatky budou studenti schopni využít v rámci trenérské praxe či při podílení se na chodu sportovních klubů.