Přednášky:
Propedeutika marketingu.
Marketingový algoritmus a marketingová filozofie.
Druhy marketingu. Marketingový mix.
Marketingové prostředí - analýza trhu, základní orientace ve zkoumání charakteristických znaků trhu. Konkurence.
Nákupní chování spotřebitele na trhu. Hlavní faktory ovlivňující chování spotřebitele. Nákupní rozhodovací proces.
Proces marketingového výzkumu. Kvantitativní a kvalitativní metody a techniky. Stanovení vzorku. Přínosy a možnosti marketingového výzkumu.
Produkt, sortiment.
Značka a její řízení.
Životní cyklus produktu. Řízení výrobků prostřednictvím životního cyklu. Marketingové strategie podle životního cyklu produktu.
Cena a její význam. Určování ceny. Metody cenové tvorby.
Marketingová komunikace. Reklama a její regulace v ČR. Public relations. Osobní prodej. Opatření na podporu prodeje.
Koncepce propagační strategie. Posuzování účinnosti reklamy vzhledem k jednotlivým médiím.
Navrhování marketingových strategií pro tržní vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaře trhu.
Semináře: 1. - 13. Aplikace teorie z přednášek na praktických příkladech. Prezentace individuálních a skupinových projektů
Předmět se orientuje na získání základních znalostí z teorie marketingu. Studenti se seznamují v prvé části se základními pojmy, nástroji, metodami marketingu, druhá část je věnována marketingovým strategiím firem a zvlášť s ohledem na sport marketingovým strategiím v oblasti služeb a v neziskovém sektoru.