Přednášky:
1. Strategické myšlení a principy strategického managementu. Podstata a smysl strategie, hodnotový řetězec.
2. Management změn v podniku.
3. Stakehodlers, úvod do stakeholder managementu, vybrané možnosti identifikace stakeholders.
4. Zájmové skupiny sportovní organizace, jejich provázanost a možnosti jejich analýzy pro strategický management sportovní organizace.
5. Podnikové strategie: Korporátní, business a funkční úroveň strategie
6. Strategické řízení pracovníků organizace v
21. století, zapojení pracovníků a strategické plánování.
7. Strategický management pro mezinárodní tržní prostředí. Semináře:
1. Zhodnocení strategické koncepce vybrané organizace, analýza hodnotového řetězce
2. Implementace managementu změny, produktové inovace
3. Korporátní úroveň strategie vybrané organizace
4. Business a funkční úroveň strategie vybrané organizace
5. Analýza stakeholders vybrané sportovní organizace
6. Práce se stakeholders vybrané sportovní organizace
7. Implementace strategií a možnost jejich internacionalizace
Předmět strategický management se zaměřuje na komplexnější a složitější úlohy v rámci managementu, respektive v rámci řízení primárně ziskových organizací. Předmět předpokládá znalost základů managementu, marketingu, strategie či ekonomie.
Předmět si klade za cíl vysvětlit a objasnit složitější manažerské procesy a koncepty, které jsou podstatné ve vysoce konkurenčním tržním prostředí, a to nejen v oblasti sportu. Podstatu předmětu tvoří strategické organizační procesy a optimální strategické uvažování a rozhodování.
Důraz je kladen na pochopení základních principů strategického uvažování, na využití těchto principů v rámci organizací působících na trhu práce, na schopnost aplikovat získané poznatky do prostředí sportovního trhu či na základy řízení organizací v mezinárodním prostředí.