Přednášky:
Moderní podnikatelské koncepce v kontextu marketingu, strategický přístup
Trendy v globálním prostředí, strategická situační analýza sportovní organizace
Analýza vnějšího prostředí firmy, makrookolí
Analýza vnějšího prostředí firmy, mikrookolí
Portfolio analýza
Analýza životního cyklu odvětví v kontextu životních cyklů produktu
Interní analýza firmy
Shrnutí výsledků situační analýzy, SWOT analýza
Typy a varianty marketingových strategií
Systémy pro strategickou segmentaci, marketingový výzkum positioningu
Cenové strategie a jejich analýzy
Marketingový výzkum, brief
Marketingový výzkum formou kvalitativních šetření
Marketingová strategie pro mezinárodní trhy
Semináře:
Principy strategické situační analýzy. Zásady pro zápočet.
Analýzy makrookolí sportovní organizace, praktický postup.
Analýzy makrookolí sportovní organizace, praktický postup.
Analýzy mikrookolí sportovní organizace, praktický postup.
Analýzy mikrookolí sportovní organizace, praktický postup.
Vybrané portfolio analýzy, praktický postup.
Vybrané portfolio analýzy, praktický postup.
Analýzy životního cyklu produktů organizace, praktický postup.
Životní cyklus odvětví a hodnotová křivka, praktický postup.
SWOT analýza, praktický postup.
Varianty marketingových strategií ve firemní praxi, praktický postup sestavení strategie.
Tvorba marketingového výzkumu se specifiky sportovního prostředí.
Prezentace závěrečných zpráv z analýzy I.
Prezentace závěrečných zpráv z analýzy II.
The course focuses on strategic analysis and knowledge of the market environment, including a specifics of the sports segment. The course aims to acquaint students with the principles of the global competitive market, as well as with strategic analysis and methods that need to be used during (or before) compilation, formulation and implementation of individual business strategies.
Within the course, students will gain knowledge about the evaluation and analysis of internal resources. They will then also be introduced to analyzes that are important to sports organizations and businesses in a turbulent global economy, specifically to environmental analyzes, sectoral analyzes or analyzes of opportunities and threats that arise for organizations in a market environment.
Emphasis is placed primarily on understanding the analyzes, while respecting the specificity and detail of information that relates to individual companies. Students will be exposed to the need to search for appropriate resources and their subsequent implementation in individual strategic analyzes.
Last but not least, students will be acquainted with the possibilities of assigning selected analyzes to specialized agencies or with selected methods that will allow them to conduct selected surveys independently.