Charles Explorer logo
🇨🇿

Sport Governance

Předmět na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
PMNG215

Sylabus

Přednášky:

Historie sportovního managementu, základy managementu a marketingu aplikované do sportovního managementu

Manažerské funkce ve sportovní praxi

Vymezení a naplňování cílů ve sportu

Strategické plánování ve sportovních organizacích

Management sportu v kontextu Evropské unie

Management volného času, živnostenské podnikání v oblasti sportu a pohybové rekreace

Řízení vztahu se zákazníkem v oblasti sportu, kvalita služeb, spokojenost zákazníka

Modely správy a řízení ve sportovních organizacích

Teorie moci v organizacích a příklady ze sportovní praxe

Management mezinárodních sportovních federací, národních asociací a zastřešujících svazů; negativní jevy ve sportovních organizacích

Volba, výběr zaměstnanců, profesionalizace a další principy přístupu k managementu lidských zdrojů ve sportovních organizacích

Teorie organizace a organizačního chování ve sportovní praxi

Corporate social responsibility ve sportu

Principy good governance a compliance aplikované do sportovního prostředí

Semináře:

Úvodní seznámení, Simon Sinek – Teorie Zlatého kruhu (Proč, Jak, Co)

Pracovní trh v ČR na poli sportovního managementu, jaké jsou možnosti a jak uspět

Fungování agentury v rámci sportovního managementu

Marketingově-obchodní strategie komerčních aktivit ve sportovním klubu

CRM a digitální ekosystém v rámci sportovního klubu

Finanční zdroje sportovního klubu, zejména B2B a B2C

Vybrané 3 případové studie z praxe

Vybrané 3 případové studie z praxe 4x prezentace studentů 4x prezentace studentů 4x prezentace studentů 4x prezentace studentů 4x prezentace studentů

Závěrečná hodina – zápočtový test

Anotace

Předmět rozšiřuje znalosti studentů v oblasti managementu a marketingu. Studenti získají informace o řízení a organizaci sportu v ČR a zahraničí jak z globálního makroekonomického pohledu, tak z pohledu jednotlivých poskytovatelů sportovních a tělovýchovných služeb.