Přednášky:
Historie sportovního managementu, základy managementu a marketingu aplikované do sportovního managementu
Manažerské funkce ve sportovní praxi
Vymezení a naplňování cílů ve sportu
Strategické plánování ve sportovních organizacích
Management sportu v kontextu Evropské unie
Management volného času, živnostenské podnikání v oblasti sportu a pohybové rekreace
Řízení vztahu se zákazníkem v oblasti sportu, kvalita služeb, spokojenost zákazníka
Modely správy a řízení ve sportovních organizacích
Teorie moci v organizacích a příklady ze sportovní praxe
Management mezinárodních sportovních federací, národních asociací a zastřešujících svazů; negativní jevy ve sportovních organizacích
Volba, výběr zaměstnanců, profesionalizace a další principy přístupu k managementu lidských zdrojů ve sportovních organizacích
Teorie organizace a organizačního chování ve sportovní praxi
Corporate social responsibility ve sportu
Principy good governance a compliance aplikované do sportovního prostředí
Semináře:
Úvodní seznámení, Simon Sinek – Teorie Zlatého kruhu (Proč, Jak, Co)
Pracovní trh v ČR na poli sportovního managementu, jaké jsou možnosti a jak uspět
Fungování agentury v rámci sportovního managementu
Marketingově-obchodní strategie komerčních aktivit ve sportovním klubu
CRM a digitální ekosystém v rámci sportovního klubu
Finanční zdroje sportovního klubu, zejména B2B a B2C
Vybrané 3 případové studie z praxe
Vybrané 3 případové studie z praxe 4x prezentace studentů 4x prezentace studentů 4x prezentace studentů 4x prezentace studentů 4x prezentace studentů
Závěrečná hodina – zápočtový test
Předmět rozšiřuje znalosti studentů v oblasti managementu a marketingu. Studenti získají informace o řízení a organizaci sportu v ČR a zahraničí jak z globálního makroekonomického pohledu, tak z pohledu jednotlivých poskytovatelů sportovních a tělovýchovných služeb.