Charles Explorer logo
🇬🇧

Basics of Digital Marketing

Class at Faculty of Physical Education and Sport |
PMNG220

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Přednášky:

Úvod do online marketingu, online prostředí.

Strategie pro online marketing.

Prolínání online a offline komunikace, vzájemná vazba. Community management.

Reklamní systémy.

Principy práce se sociálními sítěmi.

Základy práce s Facebook Business Manager.

Webové prostředí.

Semináře:

Základy práce v online prostředí.

Segmentace a targeting v online prostředí, personas.

Publikační kalendář, příprava strategie.

Sociální sítě – příspěvky, využití v marketingu.

Grafická příprava pro rychlou a efektivní správu v online prostředí.

Kampaně v reklamních systémech na webových stránkách.

Základy Wordpress webového prostředí.

Annotation

The course focuses on the basics of online marketing. Students will get acquainted with the basic principles of functioning on the Internet and in the environment of social networks.

In their basic essence, all the essential parts of digital marketing that a sports manager may encounter in his practice will be explained. Students will learn the basics of working with internet marketing, marketing on social networks, but also with emailing or creating websites.

Part of the course is not a demonstration of working with techniques and methods used in digital marketing. An integral part of the course is an explanation of the continuity and connection of offline and online marketing environment, including the strategic management of comprehensive marketing.