Charles Explorer logo
🇨🇿

Strategický management

Předmět na Fakulta tělesné výchovy a sportu |
PMNG226NC

Sylabus

Přednášky:

1. Strategické myšlení a principy strategického managementu. Podstata a smysl strategie. Strategie ve sportu.

2. Proces tvorby mise, vize a poslání organizace. Kritické zhodnocení mise a vize.

3. Management změn v podniku. Změny ve sportovních organizacích.

4. Stakehodlers, úvod do stakeholder managementu, vybrané možnosti identifikace stakeholders.

5. Zájmové skupiny sportovní organizace, jejich provázanost a možnosti jejich analýzy pro strategický management sportovní organizace. Etika ve strategickém managementu.

6. Hodnotový řetězec, analýza procesů a tvorba hodnot v organizaci. Trendy a aspekty globálního prostředí nejen ve sportu.

7. Podnikové strategie: Korporátní, business a funkční úroveň strategie. Blue Ocean Strategy.

8. Korporátní úroveň strategie.

9. Obchodní úroveň strategie. Nejčastější výskyt obchodní strategie ve sportu.

10. Funkční úroveň strategie, generování konkurenční výhody.

11. Implementace strategie, strategický controlling. Controlling ve sportovní sféře.

12. Inovační strategie, principy design thinking (DT) aplikované v segmentu strategie ve sportu.

13. Mezinárodní podnikatelské strategie. Organizace a řízení mezinárodních podniků.

14. Mezinárodní konkurenční výhoda. Lokalizace a globalizace. Semináře:

1. Podnikatelské koncepce, princip založení sportovní organizace ziskového charakteru.

2. Principy zápočtového projektu, cíle a smysl podniku. Podnikatelská strategie.

3. Management podniku – strategické cíle, mise, vize. Finanční výhled.

4. Zhodnocení strategické koncepce vybrané organizace, analýza hodnotového řetězce.

5. EFQM, CAF modely.

6. Implementace managementu změny.

7. Analýza stakeholders vybrané sportovní organizace.

8. Práce se stakeholders vybrané sportovní organizace.

9. Korporátní úroveň strategie vybrané organizace.

10. Business a funkční úroveň strategie vybrané sportovní organizace.

11. Implementace strategií a možnost jejich internacionalizace.

12. Vstup na mezinárodní trhy a výběr vhodné strategie.

13. Prezentace projektu.

14. Prezentace projektu.

Anotace

Předmět strategický management se zaměřuje na komplexnější a složitější úlohy v rámci managementu, respektive v rámci řízení ziskových organizací. Předmět předpokládá znalost základů managementu, marketingu, strategie či ekonomie.

Předmět pracuje s výsledky vybraných strategických analýz, čímž navazuje na znalosti získané v bakalářském studiu. Předmět si klade za cíl vysvětlit a objasnit složitější manažerské procesy a koncepty, které jsou podstatné ve vysoce konkurenčním tržním prostředí, a to nejen v oblasti sportu.

V rámci předmětu jsou studenti seznámeni s podstatou strategického uvažování a s principy tvorby strategie na jednotlivých úrovních řízení. Podstatou část předmětu tvoří strategické organizační procesy a principy implementace strategie či strategických rozhodnutí, která jsou tvořena na základě strategických analýz a hodnocení.

Důraz je kladen na pochopení základních principů strategického uvažování, na využití těchto principů v rámci organizací působících na trhu práce, na schopnost aplikovat získané poznatky do prostředí sportovního trhu či na základy řízení organizací v mezinárodním prostředí. Součástí předmětu je v neposlední řadě také práce s principy v oblasti podnikání a seznámení studentů s možnostmi založení ziskové sportovní organizace, a to včetně všech administrativních, ale i finančních požadavků.