Přednášky:
Uplatnění marketingu ve sportu. Marketingové aplikace ve sportu.
Sport jako sportovní průmysl. Segmenty sportovního průmyslu.
Produkty obchodovatelné ve sportu. Rozdílné přístupy ke klasifikacím sportovních produktů.
Tělovýchovné a sportovní služby jako produkt. Management kvality služeb.
Tržní situace ve sportu. Zvláštní působení tržního mechanismu.
Marketing mix ve sportu
Trendy a vývoj marketingu sportu v ČR. Megatrendy ve sportu a jejich vliv na marketing sportu.
Semináře:
Projektová úloha (zadání).
Dílčí koncepty marketingu ve sportu. Marketingová komunikace ve sportu. Sportovní reklama a její vlastnosti.
Prodej reklamy ve sportovním zařízení. Propagační strategie pro sportovní zařízení. Techniky prodeje reklamy ve sportu – hodnocení účinnosti. Reklama jako zdroj příjmů sportovních organizací.
Sponzorování sportu. Sponzorování z pozice firem. Marketingové a komunikační cíle firem. Sponzorování z pozice sportovních organizací. Nabídka pro sponzory. Právní úprava sponzorování.
Ucelené koncepty marketingu ve sportu. Olympijský marketing.
Značka ve sportu. Marketingové výzkumy ve sportu.
Zhodnocení zpracované projektové úlohy po týmech.
Kurs seznamuje studenty s aplikacemi marketingu do oblasti sportu. Charakterizuje sport jako sportovní průmysl zabývá se jeho jednotlivými segmenty, dále sportovními produkty a jejich specifikaci, která podmiňuje úspěšnost jejich prodeje.
Studenti pracují na modelových úlohách v oblasti marketingu a sponzorování sportovních organizací a sportovních akcí.