Charles Explorer logo
🇬🇧

Didactics of Swimming

Class at Faculty of Physical Education and Sport |
PPLS120N

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Výuka je realizována v rozsahu 1/1, což představuje 7 devadesátiminutových přednášek a 14 seminářů (praktických cvičení) s dotací 45 minut. Každý seminář poskytuje teoretické zázemí dílčích témat pro optimální zvládnutí žádané problematiky. Předmět nabízí rozsáhlou podporu v prostředí Moodle II, kde jsou obsaženy všechny podpůrné materiály a odkazy k důležitým zdrojům. V případě zavedení distanční nebo hybridní formy vzdělávání je část výuky realizována prostřednictvím nástroje MS Teams. Předmět je zaměřen převážně prakticky. Studenti připravují a přímo vedou vyučovací jednotku, jsou často zapojování do diskuze, hodnocení a podání zpětné vazby. Mají také možnost účastnit se lekce v reálné plavecké výuce prostřednictvím spolupráce s vybranými plaveckými školami. Hodinová dotace pro praktická cvičení je rozdělena do těchto oblastí: ·       Diagnostika techniky plaveckých způsobů a plavecké zdatnosti (4 lekce) ·       Organizace pohybových programů ve vodě s různým zaměřením (9 lekcí) ·       Hospitace v plavecké výuce. (1 lekce) Přednášky

1. Úvod do předmětu, organizace studia. Benefity pohybových aktivit ve vodě.

2. Organizace pohybového programu ve vodě se zaměřením na plavecké vzdělávání.

3. Organizace pohybového programu ve vodě se zaměřením na pohybový trénink ve vodě.

4. Současná didaktika plavání.

5. Školní plavecká výuka - problematika managementu heterogenní skupiny.

6. Organizace pohybových programů aqua-fitness.

7. Organizace zdravotně zaměřených pohybových programů ve vodě. Semináře

1. Ověřování plavecké úrovně (pohybové testy ve vodě). Diagnostika plavecké kompetence, techniky plavecké lokomoce, diagnostika pro potřeby zpětné vazby. Standardizované škály.

2. Diagnostika techniky plaveckých způsobů a plavecké zdatnosti. Komplexní expertní posouzení pohybového projevu, Nejčastější chyby v technice plaveckých způsobů, korekce chyb. Organizace Cooperova testu plavecké vytrvalosti.

3. Vedení vyučovací jednotky školního plavání – základní a středoškolské vzdělávání. Organizace programu ve vodě zaměřeného na korekci chyb u plaveckých způsobů pro žáky

2. stupně ZŠ a studenty SŠ ve zdokonalovací plavecké výuce.

4. Vedení vyučovací jednotky se zaměřením na záchranné plavání, zážitkové programy. Speciální plavecká průprava pro záchranu tonoucího. Balanční, soutěživé programy, využití prvků plaveckých sportů

5. Vedení vyučovací jednotky se zaměřením na zdravotně orientované plavání a aqua-fitness. Modifikované plavecké způsoby, využití pomůcek. Programy v hluboké a mělké části bazénu.

6. Vedení vyučovací jednotky s využitím pohybového tréninku. Organizace pohybového programu ve vodě zaměřeného na pohybový trénink ve vodě – nepřerušované a přerušované tréninkové metody.

7. Hospitace v plavecké výuce

8. –

14. Didaktické výstupy studentů. Dokument vznikl v rámci realizace projektu: Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK; reg. č. projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19-068/0016093

Annotation

The content of the subject expands the theoretical knowledge, practical skills and didactic competence of students in the creation of movement programs in water. These programs are focused on swimming lessons, movement training in water, aqua-fitness, health swimming or programs with experiential content that can be used both in school physical education and in the environment of leisure activities or sports.

The structuring of the curriculum, illustrative examples and practical exercises enable students to apply the acquired knowledge, skills and didactic competence to the management of programs with this content. A graduate of the course is able to independently and creatively create and implement programs for different groups of the population, focused on the cultivation of movement expression in water, the development of muscular fitness or movement hypokinesis.