Přednášky :
1. Historické kořeny vzniku pedagogiky, hlavní pedagogické směry, alternativní školy
2. Význam pedagogiky v kontextu současného společenského vývoje
3. Základní pedagogické pojmy, členění pedagogiky jako vědy, strujtura edukačních procesů
4. Faktory vývoje a ontogeneze člověka
5. Základy učení, kognitivní a sociální učení, paměť
6. Motorické učení
7. Předpoklady úspěšnosti v pedagogické činnosti, pedagogická komunikace
8. Etické základy mravní výchovy, etika v komunikaci
9. Osobnost edukanta a edukátora
10. Rodina jako základní výchovná instituce
11. Sebevýchova a pedagogika dospělých
12. Pedagogika volného času a prožitková pedagogika
13. Školství v ČR - charakteristika, specifika a legislativa
14. Základy pedagogické diagnostiky
Předmět poskytuje univerzitní základ teorie a praxe edukačního procesu v přípravě pracovníků fyzioterapie a příbuzných profesí. Přehledovým způsobem se dotýká vývoje a rozdělení pedagogiky jako i současných edukačních koncepcí, legislativních dokument ů a výchovy v rodině.
Těžiště předmětu se však nachází v oblastech pedagogiky, které se úzce dotýkají oboru fyzioterapie. Jsou to zejména osobnost edukanta a edukátora (v daném případě tedy fyzioterapeuta), komunikace, kognitivní, sociální a motorické učení, etika z pohledu pedagogiky a ontogeneze.
Cílem předmětu je poskytnout studujícím jak základní poznatkovou bázi tak také umožnit propojení poznatků z daného předmětu s reálnou praxí v oboru fyzioterapie a aplikaci získaných znalostí.