Přednášky:
1. Úvod, obsah předmětu, požadavky ke zkoušce. Sport - jeho struktura a funkce, systematika soutěží. Pojetí, cíle a úkoly sportovního tréninku. Sportovní výkon a jeho struktura.
2. Teoretická interpretace sportovního tréninku, systémový přístup. Realizační tým, trenérství, činnost trenéra, činnosti a úkoly manažera ve sportovním tréninku.
3. Zatížení: zátěžov é podněty, klasifikace tréninkových cvičení jako adaptačních podnětů, intenzita, míra specifičnosti. Manipulace se zatížením. Frekvence tréninkových podnětů, zotavné procesy.
4. Trénink jako proces specializované adaptace, motorické učení, interakce.
5. Složky sportovního tréninku: kondiční, technická, taktická, psychologická. Vytrvalostní schopnosti: koncept, význam, strategie, stimulace, operativní nástroje rozvoje. Aerobní oblast: metody stimulace, prostředky, anaerobní oblast: metody stimulace.
6. Silové schopnosti, strukturace pro potřeby tréninku. Přehled a specifikace druhů silových schopností. Rychlostní schopnosti a jejich stimulace. Metody, komponenty a prostředky rozvoje síly a rychlosti.
7. Koordinační schopnosti, pohyblivost. Technická příprava, obecná východiska, technika, kritéria techniky. Sportovní dovednosti. Praktické aspekty osvojování a zdokonalování dovedností. Metody rozvoje koordinace, techniky a pohyblivosti.
8. Taktická příprava a její obsah: taktika, taktické jednání, vědomosti, dovednosti, myšlení v tréninkovém procesu.
9. Psychologická příprava: pojetí, obsah, dlouhodobá a krátkodobá psychologická příprava.
10. Dlouhodobá koncepce a managament sportovního tréninku: etapy základního, specializovaného a vrcholového tréninku, ukončení kariéry.
11. Periodizace sportovního tréninku: makrocyklus, mezocyklus, mikrocyklus, tréninková jednotka. Stavba tréninku: roční tréninkový cyklus, období přípravné, hlavní, závodní, přechodné.
12. Sportovní manažer a řízení sportovního tréninku (systémové pojetí): plánování, evidence, kontrola trénovanosti, vyhodnocování. Prognostika a její uplatnění při participaci manažera na řízení sportovního tréninku.
13. Výběr talentů. Základní rysy koncepce tréninku dětí a mládeže. Trénink zdravotně postižených.
14. Současné trendy a tendence v managamentu sportovního tréninku.
Předmět umožní pochopit v souvislostech, proč dochází ke zvyšování výkonnosti, co má sportovní trénink obsahovat a jak postupovat, tj. teoreticky ovládnout hlavní problémy tréninku v podobě zákonitostí, principů, metod, doporučení apod. Věnuje se struktuře výkonu, zatěžování, složkám tréninku (kondiční, technická, taktická a psychologická příprava), dlouhodobé koncepci, stavbě a řízení tréninku.