Přednášky:
1. Fylogenetické východisko učení, reflexy, instinkty, cílevědomá regulace
2. Ontogenetické základy učení, cílevědomé chován í a jednání
3. Biologické koncepce a psychologické teorie učení
4. Druhy učení, senzomotorické učení
5. Pozadí a kontext studia senzomotorického učení
6. Teorie senzomotorického učení
7. Neuropsychologické základy osvojování dovedností
8. Klasifikace pohybových dovedností, kritéria klasifikace
9. Experimentace v motorickém učení, druhy motorického učení
10. Mechanismy a činitelé v senzomotorickém učení
11. Regulace a řízení motoriky v průběhu učení
12. Koncepty řízení a regulace pohybu
13. Časový průběh učení, determinanty průběhu a výsledky senzomotorického učení
14. Aplikace naučených dovedností a jejich modifikace v praktické činnosti, obtíže Semináře: samostatná, částečně supervizovaná práce zaměřená na komplexní analýzu senzomotorických nároků ve vybraných sportovních činnostech včetně aplikací druhů senzomotorického učení.
Vytvářené učební výsledky a kompetence v předmětu jsou zaměřeny na: seznámení se s obecnými a specifickými teoriemi senzomotorického učení, s biologickou a sociální podstatou učení, učení se pohybovým dovednostem a činnostem osvojení a pochopení teorii učení a senzomotorického učení; fylogenetických základů učení, algoritmů aplikace v pedagogické a tělovýchovné praxi porozumění dovednostem a činnostem jako výsledkům senzomotorického učení; klasifikaci pohybových dovedností; metodologickým základům ve výzkumu učení; experimentaci v učení; řízení a regulace pohybů analýzu sportovních činnosti, senzomotorických nároků a volbu vhodných druhů senzomotorického učení indikaci chyb v učení a způsobů jejich korekce; hodnocení efektivity senzomotorického učení, konstrukci křivek učení identifikaci stimulujících a inhibičních činitelů v senzomotorickém učení.