Charles Explorer logo
🇬🇧

SENSOMOTOR LEARNING

Class at Faculty of Physical Education and Sport |
PPPD105

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Přednášky:

1. Fylogenetické východisko učení, reflexy, instinkty, cílevědomá regulace

2. Ontogenetické základy učení, cílevědomé chování a jednání

3. Biologické koncepce a psychologické teorie učení

4. Druhy učení, senzomotorické učení

5. Pozadí a kontext studia senzomotorického učení

6. Teorie senzomotorického učení

7. Neuropsychologické základy osvojování dovedností

8. Klasifikace pohybových dovedností, kritéria klasifikace

9. Experimentace v motorickém učení, druhy motorického učení

10. Mechanismy a činitelé v senzomotorickém učení

11. Regulace a řízení motoriky v průběhu učení

12. Koncepty řízení a regulace pohybu Čchajdze, Adams, Schmidt

13. Časový průběh učení, determinanty průběhu a výsledky motorického učení

14. Aplikace dovedností v praktické činnosti, obtíže Požadavky na zápočet: - Písemný test Požadavky na zkoušku: - Ústní zkouška

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Fylogenetické základy učení. Psychofyziologická podstata učení, učení se pohybovým dovednostem a činnostem (senzomotorické učení).

Obecné a specifické teorie učení a senzomotorického učení. Klasifikace dovedností.

Metodologické základy výzkumu učení; experimentace v učení. Řízení a regulace pohybů. Algoritmy aplikace v pedagogické a tělovýchovné praxi.

Indikace chyb v učení i způsoby jejich korekce.