Předn ášky:
1. Školní tělesná výchova jako forma tělesné kultury a pohybové aktivity, její místo v systému vzdělávání a výchovy.
2. Principy vnější a vnitřní diferenciace ve školní tělesné výchově, nadaní a zdravotně oslabení žáci.
3. Mimotřídní a mimoškolní pohybové a volno-časové aktivity.
4. Školní sportovní organizace a kluby. Sport mládeže, Evropská charta sportu. Mezinárodní organizace školního sportu a sportu mládeže.
5. Organizační formy tělesné výchovy: školní povinné, nepovinné, doplňkové, zájmové.
6. Specifické didaktické formy, dobrodružné, prožitkové a netradiční činnosti.
7. Kázeň v tělesné výchově, spolupráce, zájem a tvořivost. Řešení rušivého a nespolupracujícího chování.
8. Reflektování a evaluace vlastní práce. Jednání s rodiči, vedením, prosazení tělovýchovného záměru. Požadavky na zápočet: - písemný test, seminární práce Požadavky na zkoušku: - písemná, ústní
Charakteristika:
Předmět navazuje na poznatky z psychologie a pedagogiky. Přináší informace o roli školní tělesné výchovy v systému tělesné kultury a vzdělávání. Školní tělesná výchova je představena jako otevřený systém pohybového a sportovního vzdělávání. Předkládá se přehled o projektech, organizačních formách, diferenciaci ve školní tělesné výchově, mimotřídních a mimoškolních pohybových aktivitách, školním sportu mládeže v národním a mezinárodním kontextu.