Přednášky:
Vývoj, metody a systém pedagogické psychologie
Dědičnost a výchova, typologické, topologické a individuální přístupy učitele;
Talentovaní a neprospívající žáci
Vyučovací a učební strategie, kauzalita dle bio-psych-sociálních aspektů,
Učební styly žáků, možnosti jejich efektivního utváření
Vývoj a výchova, paradoxy výchovy
Psychické a výchovné působení; zásady a metody
Psychologická charakteristika spolupůsobících činitelů ve vyučování a výchově; konformita, psychické a výchovné působení
Učitelská profese, kompetence, učební výsledky
Pedagogicko - psychologické poradenství
Efektivita činností učitele, formy efektní práce učitele; principy a metody hodnocení
Trendy v přípravě učitelů tělesné výchovy v evropském kontextu.
Zdroje a analýza nových pedagogicko-psychologických informací; kompetence učitele v informačních a komunikačních technologiích
Zápočtový test
Prohloubení pedagogicko-psychologických vědomostí, dovedností a kompetencí o procesu řízení a osvojování si způsobů a návyků duševní, intelektové a pohybové činnosti v práci učitele. Vymezuje obecné a specifické kompetence a učitelů jejich rozvoj v pregraduální a postgraduální přípravě.
Seznamuje s limity výchovy a vzdělávání ve vztahu k dědičnosti a stimulačnímu kontextu prostředí. Systematizuje pedagogické přístupy v identifikaci talentovaných jedinců a neprospívajících žáků.
Upozor ňuje na paradoxy ve výchově a vzdělávání a možnosti ve využívání pedagogicko ? psychologického poradenství.