Přednášky:
1. Pojetí didaktiky sportovní přípravy (teoretická východiska, zákl. pojmy), metody empirického a teoretického výzkumu v didaktice
2. Sportovní výchova; motorické učení a osvojování pohybových dovedností
3. Sportovec jako subjekt a objekt ve sportovní přípravě (styly učení, rozdíly ve vnímání reality, zpracování informací, principy diferenciace ve vytváření didaktických projektů a situací)
4. Trenér: vědomosti, dovednosti, kompetence, osobnost trenéra a jejich rozvoj..
5. Didaktické zásady, metody, formy metodicko-organizační (průpravná cvičení. herní cvičení, průpravné hry)
6. Didaktické formy sociálně-interakční a formy organizační, postupy
7. Diagnostické techniky a prostředky. Postupy při tvorbě didaktického systému učiva a metodicko- organizačních forem ve sportovním tréninku. Semináře:
1. Informační zdroje v oblasti didaktiky sportovního tréninku a práce s nimi.
2. Rozvoj interpersonální percepce.
3. Specifika tréninku dětí a mládeže z didaktického hlediska.
4. Reflexe a evaluace práce trenéra, dialog s rodiči, vedením klubu, municipalitou.
5. Aplikace teoretického obsahu přednášek do konkrétních sportovních disciplín dle zaměření studentů.
6. Sociální percepce v efektivní interakci: trenér - sportovec. Interpretace chování a jednání sportovců v psychosociálním a didaktickém kontextu
7. Spektrum didaktických stylů
Předmět navazuje na psychologii a pedagogiku. Vymezuje a systematizuje roli aplikované didaktiky v oblasti sportovní přípravy.
Proces utváření vědomostí a kompetencí u studentů trenérství je zaměřen na porozumění a tvorbu vhodných metodicko-organizačních forem při vedení sportovního tréninku a doplňkových sportovních aktivitách. Předkládá studentům přehled o nárocích na práci trenéra, aktivitách sportovce v projektech, organizačních formách, diferenciaci při sportovním přípravě, pohybové aktivitě dětí a mládeže.