Charles Explorer logo
🇬🇧

Children and Youth Sports Training

Class at Faculty of Physical Education and Sport |
PPPD213

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah výuky:

1. Obecná východiska sportovní přípravy dětí, Evropská charta sportu o sportu dětí, rozdíly mezi tréninkem dětí a dospělých.

2. Věkové a vývojové zákonitosti, kalendářní a biologický věk,

3. Senzitivní období a jejich význam pro trénink dětí.

4. Dlouhodobá koncepce sportovního tréninku, rozdíly mezi koncepcí rané specializace a tréninku odpovídajícího vývoji, všestrannost, etapa sportovní předpřípravy, základního tréninku a specializovaného tréninku.

5. Obecné zásady tréninku dětí. Sociálně interakční formy, počet asistentů, vztah k dětem, význam pomůcek pro trénink

6. Složky sportovního tréninku. Význam jednotlivých složek, Kondiční příprava - metody, formy a prostředky rozvoje pohybových schopností a dovedností. Vliv dlouhodobé přípravy na jednotlivé pohybové schopnosti.

7. Stimulace rychlostních schopností - cíle, specifika, metody, prostředky, formy, diagnostika

8. Stimulace vytrvalostních schopností - cíle, specifika, metody, prostředky, formy, diagnostika

9. Stimulace silových schopností - cíle, specifika, metody, prostředky, formy, diagnostika

10. Stimulace koordinačních schopností a pohyblivosti - cíle, specifika, metody, prostředky, formy, diagnostika

11. Specifika technické, taktické a psychologické přípravy ve sportovní přípravě dětí

12. Legislativní, organizační a odborné zajištění sportovní výchovy talentované mládeže. Tréninkové programy ve sportovní přípravě talentované mládeže - filozofické a pedagogické teorie trén. programu, východiska, charakteristiky, formy existence, dokumenty, obsahová struktura.

13. Trenér ve sportovní přípravě dětí - komunikace, řídící styly. Doplňkové aspekty sportovní přípravy dětí - práce s rodiči, škola, klub.

14. Výběr sportovních talentů - základní východiska, výběr jako systém, výběr jako proces, fáze výběru

Annotation

The aim of the course is to familiarize students with the issue of children's sports training, to determine the general starting points of this issue as a basis for training in later years. It is mainly about determining different approaches, forms and methods compared to adult training, to master the issue of age and developmental patterns and their importance.

In other areas, the course deals with the long-term concept of training, general principles for children's training, the components of sports training and their form in this period. The subject also deals with supplementary questions such as relation to school, parents, etc.