Rámcový plán výuky asistentské praxe ve škole: 1. Úvod do výuky, seznámení s cíli předmětu, požadavky a organizací předmětu 2. zapojení do výuky v pozici asistenta pedagoga 3. alespoň 1x průb ěžná konzultace 4. Závěrečný seminář (obhajoba závěrů pozorování), vyhodnocení výuky, zápočty.
Cílem praxe je vytvářet a posilovat pedagogické kompetence, spolupracovat s učitelem/učitelkou v rámci přímé i nepřímé pedagogické činnosti, zkoušet si vést krátké pedagogické aktivity s různými žáky.
Zároveň nabízí učitelům příležitost sdílení inspirace a zkušeností, vyšší míru individualizace a diferenciace výuky včetně příležitostí k zajištění vyšší míry bezpečnosti při vybraných pohybových aktivitách. Součástí může být i tandemové vedení výuky.
Podmínky a rozsah asistentské praxe: bude probíhat v průběhu letního semestru v týdnech od 26. února do 17. května 2024 v hodinách tělesné výchovy
Studenti a studentky budou vždy v páru – 1 vyučující bude mít k sobě 2 studující
Praxe bude probíhat v rozsahu 2 vyučovacích hodin týdně + čas nutný na přípravu a domluvu s pedagogem studující si průběžně vedou deník praxe.
Studenti vykonávají činnosti asistenta pedagoga v konkrétní třídě, podílejí se na přípravě hodiny, na vyplňování administrativy, školní dokumentace – podle časových možností.
Praxe probíhá kdykoli ve dnech úterý, středa, čtvrtek, pátek v čase výuky od 8:00 do 13:30.
Výuka předmětu je realizována formou asistentské praxe na 2. stupni ZŠ nebo SŠ. Student/ka se zapojí do výuky v roli asistenta učitele/učitelky v konkrétní třídě.
Během praxe studující (ve dvojici) spolupracují s učiteli a učitelkami na činnostech spojených s rolí asistenta pedagoga ve školní třídě.
Obsah praxe stanovuje garantka předmětu a učitel/ka ve škole, u nichž dvojice studujících vykonává asistentskou praxi.