Výuka předmětu je realizována celý semestr v rozsahu 1/3 (tj. 7krát 90 minut přednáška a 21krát 90 minut seminář (praktická cvičení)). V případě nutnosti (např. vládní omezení přímé výuky) distanční výuky bude výuka probíhat online.
2.1 Sylabus Témata přednášek:
1. Charakteristika a cíle předmětu, zápočtové a zkouškové požadavky, organizace a harmonogram výuky, náležitosti zadání, přípravy, realizace a hodnocení didaktických výstupů, základy didaktiky sportovních her ve školní TV.
2. Management heterogenní třídy a vulnerabilita.
3. Specifika výuky brankových sportovních her ve školní TV.
4. Specifika výuky síťových sportovních her ve školní TV.
5. Specifika výuky pálkovacích sportovních her ve školní TV.
6. Problematika tvorby tematických plánů.
7. Specifika výuky sportovních her u osob se specifickými potřebami. Témata seminářů (praktická cvičení):
1. –
3. Didaktické výstupy zaměřené na výuku volejbalu.
4. –
6. Didaktické výstupy zaměřené na výuku házené.
7. –
9. Didaktické výstupy zaměřené na výuku netradičních sportovních her.
10. –
12. Didaktické výstupy zam ěřené na výuku basketbalu.
13. –
15. Didaktické výstupy zaměřené na výuku softbalu.
16. –
18. Didaktické výstupy zaměřené na výuku florbalu.
19. –
21. Didaktické výstupy zaměřené na výuku fotbalu. Dokument vznikl v rámci realizace projektu: Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK; reg. č. projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19-068/0016093
The didactics of sports games is a continuation of the course Theory and foundations of didactics of sports games included in the 3rd year of Bc studies at FTVS UK. The course extends theoretical and especially practical knowledge and knowledge in teaching sports games in the school environment.
The course aims to gain key competencies for effective planning, organisation, management and evaluation of the teaching of a wide range of sports games within school physical education or in the environment of various forms of leisure activities associated with sports games. The core part of the course is the independent activity of students in the form of didactic outcomes during lessons, in which they demonstrate the ability to effectively organize and lead a teaching unit on the target topic in a given sports game.
At the same time, the course aims to acquire the competence to evaluate the movement performance, subsequently forming individualized interventions that increase students' motivation and reduce the possible failure, especially of the so-called vulnerable individuals. The course is intended for students in the first year of the Master's degree programme in Physical Education and Military Physical Education for Secondary Schools.