Studijní opoty TEAMS Aplikované programy pro OSP – sportovní hry - PSPH629NK | Obecné | Microsoft Teams https://teams.microsoft.com/l/team/19%3A5nho2m0pqn3TMvCTfntf0O4M12payyqU1YetDqxbqZY1%40thread.tacv2/conversations?groupId=05130b95-0155-447d-ba0f-f5a76df0645e&tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2 Přednášky:
1. Předpoklady aplikace herních aktivit (pohybové hry, sportovní hry, cílové sporty).
2. Herní aktivity a jejich modifikace v prostředí OSP.
3. Motivace OSP k aktivnímu pohybu.
4. Aktivizace OSP k herním aktivitám.
5. Základy didaktiky herních aktivit OSP.
6. Didaktické formy, styly a metody u různých typů handicapu.
7. Priority a rizika aplikace herních aktivit v prostředí OSP. Cvičení:
1. Herní dovednosti a jejich aplikace ve vybraném prostředí.
2. Nácvik a osvojování herních dovedností OSP.
3. Příprava, postupy a kontrola vyučovací jednotky s herním obsahem.
4. Příprava, vedení a kontrola vyučovací jednotky s aplikací sportovních her.
5. Zadání a pokyny pro vypracování metodických výstupů.
6. Integrační pohybové a sportovní hry.
7. Praktická aplikace vybrané herní aktivity dle typu zdravotního postižen í.
8. Praktická aplikace vybrané herní aktivity dle typu zdravotního postižení.
9. Hospitace ve vyučovací jednotce s herním obsahem na speciální škole.
10. Hospitace ve vyučovací jednotce s herním obsahem na běžné škole, kde probíhá úspěšná inkluze.
11. Metodické výstupy studentů.
12. Metodické výstupy studentů.
13. Metodické výstupy studentů.
14. Metodické výstupy studentů.
Předmět rozšiřuje teoretické vědomosti a zejména praktické znalosti v oblasti výuky sportovních her osob se specifickým postižením (OSP) ve školním prostředí a dalších pohybových aktivitách. Cílem předmětu je zisk klíčových kompetencí k efektivnímu plánování, organizaci, vedení a hodnocení výuky širokého spektra sportovních her v rámci školní tělesné výchovy, popřípadě v prostředí různých forem volnočasových aktivit spojených se sportovními hrami.
Stěžejní část předmětu představuje samostatná činnost studentů/studentek v podobě didaktických výstupů v průběhu vyučovacích lekcí, ve kterých tak prokazují schopnost efektivně organizovat a vést vyučovací jednotku na cílové téma v dané sportovní hře pro danou skupinu OSP.