Obsah výuky: Přednášky:
1. Typologie programů aktivit a výchovy v přírodě.
2. Zásady pro tvorbu programů aktivit a výchovy v přírodě.
3. Příprava programu. Zajištění náležitých povolení a nároků na program.
4. Zásady vedení programů aktivit a výchovy v přírodě. Režie i dramaturgie akce.
5. Role učitele, vedoucího či vůdce.
6. Různé formy programů aktivit v přírodě (např. zábava, výuka, závody, expedice).
7. Hodnocení programů - evaluace.
8. Základní bezpečnostní pravidla. Ochrana přírody.
9. Právní minimum vedoucího akcí a programů v přírodě. Semináře:
1. Samostatná příprava a vedení vybrané akce - písemný podklad.
2. Různé typy zpětnovazebního hodnocení odezvy a působení programu na účastníky.
3. Analýza úspěšných programů a akcí v ČR i v zahraničí. Cvičení:
1. Příprava a praktické vedení programu.
2. Samostatné hodnocení průběhu programu.
Úkolem předmětu je seznámit studenty s metodickými zásadami přípravy a vedení programů aktivit a výchovy v přírodě.
Formou teoretických a praktických lekcí zvládnou studenti základní dovednosti učitele, vedoucího či vůdce při přípravě a vedení programů zaměřených na výchovné i rekreační využití aktivit v přírodě.